PTT Memur Personel Alımı Ne Zaman 2015

04 Ocak 2015 Pazar, 14:24
PTT Memur Personel Alımı Ne Zaman 2015

PTT Memur Personel Alımı Ne Zaman Olacak

PTT Memur Personel Alımı Ne Zaman 2015

2014/2 alımları sonrasında çok sayıda personel alacak olan PTT’nin geçen yerleştirme dönemine rağmen hala alım yapmamasını haberleştirmiştik.

Son bilgilere göre KESK tarafından PTT idari sözleşmeli personel alımına açılan dava sonunda verilen mahkeme kararları neticesinde, PTT alım yapmadan önce personel yönetmeliğini değiştiriyor. Yönetmelik değişir değişmez alım yapılacak.

Kaç kişi alınacak?

2600 civarı personel alınması bekleniyor. Bu sayı son dakikada yükselebilir veya azalabilir. Şuanki rakamlar 1200 tane gişe görevlisi, 100 tane dağıtıcı ve 400 civarı teknik personel alınması şeklinde.

Kurum sözlü sınav da yapacak

Kurumun idari sözleşmeli personel yönetmeliğine KESK tarafından açılan dava sonucunda kaş yapalım derken göz çıkarma durumu oluştu. Konunun hukuki ve teknik detayına girmek istemiyoruz. Ama PTT, KPSS puanına göre aday çağıracak ve bu adayları sözlü sınava tabi tutarak göreve başlatacak. Kısacası, yine kayırmacılığın ve torpil yarışlarının olduğu büyük bir alım daha geliyor.

Alım ne zaman olur?

Yönetmelik değişikliğinin 2 hafta içinde sonuçlanması ve Ocak sonu (veya Şubat başı) gibi alım ilanının verilmesi planlanıyor.

“Alım haberleri asılsızdır” duyurusu gerçek mi?

Alım yapılacağı haberlerinin çıkması üzerine PTT’yi binlerce kişinin araması nedeniyle, kurum tarafından “medyada çıkan haberler asılsızdır” şeklinde duyuru yapılsa da, bunun amacı sadece gereksiz yere oluşan telefon trafiğinin önünü kesmektir.

Hangi statüde çalışılacak?

Mülakatı geçen adaylar “Posta Ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmelik” hükümlerine tabi olarak istihdam edilecekler. Buna göre bu adaylar “kamu hukukuna tabi” bir idari sözleşmeye tabi olacaklar. PTT ile aralarında doğacak olası bir uyuşmazlıkta idare mahkemesine başvuracaklar. Bu personel kesinlikle işçi veya memur değildir. ayrıca bildiğimiz 4/B sözleşmeli personel de değildir. PTT için oluşturulmuş özel ve yeni bir sözleşmeli personel statüsüne tabidirler.

Önce 4 ay deneme süresi olacak

Deneme süresi, açıktan ilk defa atanan personelin, atandığı pozisyonun gerektirdiği görev ve sorumlulukları gereğince yerine getirip getiremediğine karar vermek için uygulanan süre olup, dört aydır. Deneme süresi sonunda yeterli görülmeyenlerin PTT ile ilişiği kesiliyor. Bir de deneme süresi boyunca uyarma veya kınama cezası alanların da sözleşmesi feshedilerek ilişiği kesilmektedir.

Keyfi olarak göreve son verilebilir mi?

Hayır, yalnızca aşağıdaki hallerde sözleşme feshedilir:

a) İstekle ayrılma.

b) Emeklilik, malüllük, ölüm.

c) Yaş haddi.

ç) Göreve alınma şartlarından herhangi birinin kaybedilmesi.

d) Personelin ehliyetsizliği ve kifayetsizliğinin tespit edilmesi.

e) Sözleşmenin yenilenmemesi.

f) Disiplin cezası sonucu işten çıkartılması.

Kaynak: memurlar.net

PTT Memur Personel Eleman Alımı 2015



40 Yorum

  1. gulcan Uzunoğlu

    4 Ocak 2015 at 18:47

    Başvurular ne zaman

  2. Mustafa Duyar

    4 Ocak 2015 at 19:06

    1984dogumluyum zonguldakta otuyorum kpps. Puanim53 e sinifi ehliyetim var is ariyorum telefon numaram0507 520 0740 arayabilirsiniz

  3. servet tuncar

    4 Ocak 2015 at 19:54

    Kpss puanim 67 E sinifi ehliyetim var.SRC 1-2-3-4 belgelerim var.PTT,de calismak istiyorum

  4. fatih yasar

    4 Ocak 2015 at 23:16

    Hangi illerde alim yapilacak

  5. halildogaç

    5 Ocak 2015 at 19:06

    postanede çalışmak istiyorum meslek bölümü elektironik 05354183342

  6. hasan

    5 Ocak 2015 at 21:53

    bölüm şartı var mı acaba

  7. esma kirmizi

    5 Ocak 2015 at 23:16

    Bankacilik ve sigortacilik bölumu mezunuyum.Aciktan iktisat okuyorum.kpss ön lisansa girdim puanim 66
    E-posta:esm_krmz93@hotmmail.com

  8. oğuz

    5 Ocak 2015 at 23:18

    bu kadar konuşçağınıza biraz araştırsanız çok basit olcak.. evet hasan dağıtıcı için lojistik bölümü şart !

  9. gonul bilban

    6 Ocak 2015 at 13:30

    ticaret meslek lisesi mezunuyum 2012 de kpssye girdim puanım 66

  10. Evrim Yaşar

    6 Ocak 2015 at 17:51

    İlan veriyorsunuz nerden başvuru yapmamiz gerektiği hakkında ufacık bilgi yok bilgi verseniz biz işsizler de en azından bi şekilde uğraşıp birseyler yapalım. . esen1989_evrim@hotmail.com

  11. fatih karaslan

    6 Ocak 2015 at 17:53

    slm arkadaşlar kpss önlisans bölümünden 74 aldım başvuru için yeterli mi başvuru tarihi ne zaman bilen ararsa sevinirim 05458400533 teşekkürler

  12. aylin

    6 Ocak 2015 at 20:08

    Kpss den 61 puan aldım ptt ye yada adliyeye yerlesebilirmiyim

  13. ali

    7 Ocak 2015 at 07:49

    hiç bi yere yerleşemezsin 61 puanla

  14. koray kara

    7 Ocak 2015 at 08:07

    Arkadaslar basvurular subat ayında olacak muhtemelen herkes duydugunu paylasirsa birbirimize yardimci olmus oluruz.

  15. soydan coskun

    7 Ocak 2015 at 21:57

    Kpss 72 gise görevlisi olabilirmiyim sivasda yasiyorumm.e sinifi ehliyetim var

  16. reyhan

    8 Ocak 2015 at 18:15

    sosyal hizmetler önlisans mezunuyum acaba sansımız varmıdır?kpss 63

  17. reyhan

    8 Ocak 2015 at 18:15

    sosyal hizmetler önlisans mezunuyum acaba sansımız varmıdır?kpss 63

  18. merve

    8 Ocak 2015 at 18:51

    başvuru nerden yapılıyor bilen varmı ????

  19. nisa akarsu

    8 Ocak 2015 at 18:53

    alım şartları ne kpss puan kaç istiyor bilgilendirseniz seviniriz.

  20. nisa akarsu

    8 Ocak 2015 at 18:55

    alım şartları ne kpss puan kaç istiyor bilgilendirseniz seviniriz.

  21. murat zaim

    8 Ocak 2015 at 20:03

    Eyide net bir aciklama olsa daha eyi olurdu

  22. Mustafa Akkaya

    8 Ocak 2015 at 22:00

    Kpss 60 aldım B sınıfı ehliyrtim var ptt yada başka bir kuruma yerlesebilirmiyim…

  23. kadir

    8 Ocak 2015 at 23:34

    ptt ye yıllarca emek vermiş taşeron işçileri ne olacak önce onların durumları iyileştirilmeli.

  24. kırmızı beyaz

    9 Ocak 2015 at 14:52

    bilgisayar mezunu başvuru yapabilirmi ?

  25. aysegul

    10 Ocak 2015 at 22:05

    ben kpss den 57 aldım silahlı özel güvenlik kimligim var baska bir kuruma yerleşebilirmiyim

  26. derya cosgun

    11 Ocak 2015 at 19:57

    Ptt basmüdurlugunde tasoren personeli olarak calisiyorum biz ne olacagiz yada yillarca emek vermis arkadaslarin durumu ne olacak? ??

  27. ramazan

    12 Ocak 2015 at 11:49

    arkadaşlar başvuru za manı , şartları nelerdir bilen varmı .

  28. Osman

    12 Ocak 2015 at 11:58

    adalet önlisans okuyorum kpss 68.5 askerlik yok b sınıfı ehliyet 10 parmak klavye kullanımı var keşke torpilsiz yapılsa herşeyde herkes hakettiği için evde bekler umarım ben torpile karşıyım zerresıne kadar haram olsun

  29. yusuf

    13 Ocak 2015 at 17:18

    2013 te gişe görevlisi 81 puana indi ancak iibf+matematik vardı

  30. SINIFCI

    16 Ocak 2015 at 17:17

    kpss den 88 aldim. b sinifi ehli̇yeti̇m var…ama düz li̇se mezunuyum bi̇rşey olurmu….bi̇rde iolursa şayet i̇stedi̇ği̇m zaman ayrilirmiyim.bi̇r dahaki̇ terci̇hleri̇mi̇ etki̇ler mi̇….

  31. servet tuncar

    16 Ocak 2015 at 17:40

    Kpss 67 puan aldim.A2 ve E sinifi ehliyetlerim var.SRC1-2-3-4 belgelere sahibim.Ayrica silahsiz guvenlik sertifikam var.DuzLise mezunuyum.Ptt,ye. Girme sansim varmi? Basvurular ne zaman nereye yapiliyor.

  32. birol

    16 Ocak 2015 at 18:12

    Lise mezunuyum kpss 78 aldim ama ben bile girecegimi düşünmüyorum. .bu 60 65 puanla girermiyim diyenler neyin kafasini yasiyor anlamiyorum.

  33. nurettin alkan

    16 Ocak 2015 at 19:16

    onlisans mezunuyum
    kpss puanım 69.60 b sınıfı ehliyetim var başvuru yapabilirmiyim

  34. arzu

    17 Ocak 2015 at 09:49

    önlisans mezunuyum 71 kpss puanım var başvuru yapabiliyor muyum ?

  35. nalan

    19 Ocak 2015 at 12:57

    başvurular ne zaman ve nerden olacak ki

  36. ibrahim